lørdag den 27. august 2011

TORSK!



Mine to dejlige drenge og jeg tog bussen til Nærum for at handle ind til brunch til når far skulle stå op (meget træt far i morges). På vej hjem, kørte vi forbi Vedbæk Havn. I de 3 ½ år, jeg har boet i Vedbæk, har jeg sådan set altid vidst, at der blev solgt friske fisk direkte fra kutterne hver morgen fra kl. 09.00. Har jeg nogensinde købt nogle? Ikke før i dag! To store torsk for en halvtredser! Så mor her måtte i gang med at filettere og rengøre og jeg skal gi' dig! Det gode ved at være nybegynder her, er at man kan bruge det overskydende fiskekød (det, man kommer til at skære væk i forsøget på at fjerne benene) til fiskefond. Min stue dufter af dejlig torsk og citrontimian, og jeg glæder mig vanvittigt til at servere fiskesuppe, vi næsten selv har fanget, i aften! Billeder og opskrift følger, hvis den altså bliver god! :-)

1 kommentar:

TestMedTestPå sagde ...

Mmm det lyder spændende! Jeg vil med på havnen næste gang vi ses! Vi kan jo tage en allnighter fra stranden til havnen ;-)